Wtorkowe zmagania

20 Wrz

Dziś nie zjadłam zbyt wiele, bo też i nie miałam na to zbyt wiele czasu. Tylko burczenie mojego grubiutkiego brzuszka (do czasu!)  przypominało mi, że może powinnam coś zjeść. Niestety w moim otoczeniu nie było żadnych sklepów ze zdrowym jedzeniem, więc postanowiłam lepiej nie jeść nic, niż coś, czego później mogę żałować.

Po za tym, zastanawiałam się nad tabelą kaloryczną, której dość często używam, i zaciekawiło mnie, dlaczego smażona pierś z kurczaka ma 239 kalorii, gotowana ma 151 kalorii a surowa pierś z kurczaka ma tylko 100 kalorii. Trochę się nawet wystraszyłam i w połowie jedzenia mojego obiadu, postanowiłam resztę kurczaka zostawić, do czasu wyjaśnienia sprawy….

Oto co udało mi się wygooglować..

Otóż, większość ludzi uważa, że jeśli zjada pierś z kurczaka w panierce smażoną na tłuszczu, to ich danie odpowiada pozycji ‚Pierś z kurczaka’ w tabeli kalorycznej (OMG!).  Dzięki tłuszczowi i panierce taki posiłek to nawet 368 kalorii. Dlatego w celu ułatwienia korzystania z tabel kaloryczności przyjęło się, że pod pozycją ‚Pierś z kurczaka smażona’ znajdziemy pierś smażoną na tłuszczu, a pod nazwą ‚Pierś z kurczaka gotowana’ – pierś wraz np. z kostką rosołową, ewentualnie inne tłuszczowe przyprawy.

Znalazłam również ciekawą rzecz na temat formy sporządzania. Zawsze sądziłam, że gotowane jedzenie jest zdecydowanie lepsze, bo przecież podczas smażenia wydobywają się jakieś trujące związki etc. etc. Otóż wbrew pozorom, smażona pierś z kurczaka jest zdecydowanie lepsza niż gotowana, szczególnie podczas stosowania diety. Gdyż mięso podczas smażenia się tylko kurczy, tracąc wodę, natomiast podczas gotowania wypłukiwane są z niego mikroelementy potrzebne dla organizmu. Więc, jak to mówią krowy z United Chicken „Kurczaki są pyszne!”

Dziś zjadłam:

  • Śniadanie (175,1 kalorii):

30 gr płatków Fitness

0,5 szklanki mleka 2%

  • Lunch (15,1 kalorii):

Kawa

Coca-cola light

  • Obiad (0 kalorii):

nic

  • Kolacja (288,41 kalorie):

Pierś z kurczaka smażona bez tłuszczu 🙂

Mix warzyw (cukinia, marchewka, kukurydza, zielony groszek)

Jabłko

Razem: 478,61 kalorii, (trochę za mało, ale obiecuję poprawę)

Inspiracja dnia:

Motywacje dnia:

Jedna odpowiedź to “Wtorkowe zmagania”

  1. ThinBelly 20 września, 2011 @ 6:33 pm #

    Musisz poszukać czy oby na pewno kurczak smażony jest zdrowszy od gotowanego, bo może tu chodziło o smażenie na grilu elektrycznym, które jest ponoć zdrowe. Imponujący wynik kaloryczny dzisiaj – gratuluje!
    Aż ciężko uwierzyć, że dziewczyny na zdjęciu to te samo osoby. Nic nie zostało z ich tłuszczu. Zazwyczaj myślałem, że zawsze coś zostaje na ciele a tutaj nic, zero tłuszczu, wielkich ud, czy fałd na brzuchu – czyli można. Najlepsze jest to, że wszystkie dziewczyny na zdjęciu po schudnięciu od razu wyglądają na szczęśliwsze, bardziej radosne. Po prostu SZCZUPŁE i PIĘKNE ciało daje szczęście. Trzymam kciuki za wyniki 🙂

Dodaj komentarz